Pagina's

maandag 8 mei 2017

Bolero haken

Daar ben ik al weer! Eén van de beide grote projecten is klaar én op de foto gezet. Namelijk dit lieve vestje.
De bedoeling was dat mijn dochter in deze jurk naar het schoolfeest zou gaan. Ze wilde er graag een vestje of zo bij. Deze "exquisite bridal topper" vonden we het leukst (gratis patroon).
Na een proeflapje met gewoon katoen had ik door dat ik heel dun garen en een hele dunne haaknaald moest gebruiken. Daarom heb ik gekozen voor het Scheepjes Maxi garen en haaknaald 1,5. De mouwen moesten eigenlijk met nog een maat kleiner, maar die heb ik niet. Maar goed ook, want de mouwen passen maar net. Ik had voor deze (kleinste) maat X-Small net iets minder dan 1 bol nodig.
In het patroon staan beschrijvingen en diagrammen. Ik heb vooral de diagrammen gebruikt. Aan het eind van de beschrijving leken wat foutjes te zitten, maar met de diagrammen en gezond verstand kwam ik er wel uit. Het was leuk om te maken, maar voorlopig ga ik weer over op wat dikker garen!
Het vestje zal helaas niet gedragen worden op het schoolfeest, omdat er toch geen sjieke jurk aanhoeft, maar gewone leuke kleren. En als enige op sjiek gaan, kan natuurlijk niet. Bovendien vinden we dat de bolero niet zo mooi staat op de jurk (moet eigenlijk met blote schouders). Maar wie weet wordt het nog eens warm en kan het bijvoorbeeld op een topje worden gedragen.

6 opmerkingen:

  1. Wat een pracht bolero en wat een werk met zo'n kleine haaknaald. Hoop dat ze m deze zomer wel kan dragen, te mooi om in de kast te laten hangen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een fijn gemaakt haakwerkje!! Het is erg mooi!! Ik zou deze zeker niet laten hangen en hem inderdaad dragen boven een leuk jurkje op een warme dag!

    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt prachtig, deze bolero! Wat een friemelwerk moet dat zijn geweest, met zo'n dunne draad en haaknaald. Petje af!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat mooi zeg! Er komt vast nog wel een moment dat ze het gaat dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig!...fijn werkje

    BeantwoordenVerwijderen