Pagina's

woensdag 28 januari 2015

Poef met cirkels haken

Het is gelukt! Het idee voor deze poef zat misschien al wel een jaar in mijn hoofd en nu is ie eindelijk klaar.
Het duurde al een paar maanden voordat ik een geschikte poef had (schoonzus, bedankt voor de tip!). Niet te groot, niet te klein, niet te duur (bij de Action)... Nog een tijd later heb ik stof gekocht en een stuk schuim om de poef zachter te maken. Daarna moest er garen uitgezocht worden. Dat is Drops Paris geworden. Ik heb mooie kleuren uitgezocht die goed in onze kamer passen. Toen kon ik cirkels gaan haken.
Eerst heb ik uitgezocht hoe je zo mooi mogelijk cirkels kunt haken van stokjes. Ik heb een magische ring gebruikt om te beginnen. Het sluiten van een toer en het haken van het eerste stokje in een toer heb ik op een manier gedaan waarbij je het begin en einde van een toer niet ziet (toch?). Een uitleg met foto's vind je bij Karin aan de haak. Ik begon met 12 stokjes en daarna meerderde ik elke toer 12 stokjes. Zo werden de cirkels mooi plat.
Daarna begon het vervelendste gedeelte, het naaien. Dat is niet mijn hobby... Het duurde niet heel lang voordat de cirkels op de stof waren genaaid, maar het duurde wel heel lang voordat ik zin en tijd had om de lappen aan elkaar te naaien.
De hoeken zijn niet allemaal perfect, maar ik was blij dat het af was! Het is vooral fijn dat ik nu tijdens het haken mijn benen op de zachte poef kan leggen!

22 opmerkingen:

  1. Absoluut een beauty van een poef! En alles is zo enorm netjes gemaakt ...
    Je cirkels zijn perfect Hilde!
    En ik vind het een prachtige kleurencombinatie. Het grijs tempert het warme oranje weer. Dit is een echte blikvanger in je kamer denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een prachtig resultaat! Al denk ik dat het inderdaad veel werk was.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie poef zeg! Daar kan je trots op zijn!
    greetzz MG

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wooooooaah! Echt super gaaf, Hilde!! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk vrolijk en zo netjes gehaakt, mooi hoor! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hij is prachtig! Geniet ervan...nu je je benen erop kunt leggen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een plaatje! Je hebt echt dé perfecte cirkels gehaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb al jaren een poef staan die ik ooit in de kringwinkel vond, helemaal nieuw, alleen staat de kleur me niet aan. Iedere keer dat ik hem zag begon ik te broeden op een plan om hem een overtrek te bezorgen maar daar bleef het bij. Tot vandaag...ik moet zeggen dat je een bron van inspiratie bent voor me!!! Zal ook wel wat opzien tegen het naaiwerk en het zal een "Pixie"poef worden :-) maar ben zo blij dat ik dit nu gezien heb! Je hebt iets fantastisch gemaakt en zo fijn afgewerkt ook! Perfecte cirkels en mooie kleuren ook!!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat mijn poef zo inspirerend werkt! Dat maakt het haken en bloggen extra leuk! Ik ben benieuwd hoe jouw Pixie-poef er uit komt te zien. En wanneer ik hem zal zien op je blog!

      Verwijderen
  9. Wat een leuk idee en wat is het prachtig gelukt! Hij zou met die kleuren ook zo bij ons passen. Echt heel mooi!
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Superleuk is ie geworden. Dus daar had je die vierkante poef voor nodig. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtige poef zo met al die cirkels. Ook leuk dat je een vierkante poef hebt gebruikt en hebt gecombineerd met cirkels.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Daar had ik niet eens bij stil gestaan! Het had vast ook met vierkantjes gekund, maar met cirkels is ie denk ik wat 'dynamischer'.

      Verwijderen
  12. Super gaaf! Deze cirkels op de poef maakt het helemaal af!
    Echt een mooie eyecatcher voor in de kamer!

    groetjes Tabitha

    mijnhaaksels.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ohhhh jaah zo is ie supergaaf geworden, wat een goed idee, echt een eyecatcher! Liefs Chantal

    BeantwoordenVerwijderen