Pagina's

dinsdag 28 oktober 2014

Wensboom maken

Deze keer wat anders dan een haakwerkje. Voor een 45-jarige bruiloft heb ik een wensboom gemaakt, waarin de gasten een kaartje met een wens konden hangen.
Het patroon heb ik eerst getekend op een A4-tje, uitgaande van een cirkel. Daarna vergroot tot bijna 50x70 cm en uitgeknipt. Daarmee de boom getekend op een foamboard. Dat is mooi stevig materiaal en toch makkelijk te snijden met een stanleymesje. Een stuk handiger dan karton. Ik heb er ook nog een standaard bij gemaakt.
Daarna moesten er kaartjes komen. Blaadjes en vogeltjes leken me toepasselijk voor in een boom. Op internet kon ik net niet geschikte patroontjes vinden, dus ben ik zelf maar aan het tekenen gegaan.
Het vogeltje:
En het blaadje:
Dat komt er dan zo uit te zien:
Ik wil de boom heel graag nog eens maken van hout, om haakwerkjes in te hangen, maar daar zal ik voorlopig wel geen tijd voor hebben (wie weet in de kerstvakantie). Als je het patroon van de boom en/of het vogeltje en blaadje wilt hebben, stuur me dan even een mailtje, dan komt het naar je toe!

10 opmerkingen:

  1. Wat super leuk bedacht en gemaakt! Het ziet er heel vrolijk uit met die gekleurde vogeltjes en blaadjes in de boom! De jubilarissen zullen het prachtig vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed idee! En wat ziet ie er goed uit! Top hoor.
    Nou die houtvariant lijkt mij ook super... Wellicht iets voor de verkoop?
    Liefs, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Echt een mooie wensboom. Wat een leuk en kleurrijk idee.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heb je dit mooi gemaakt en wat een leuk idee! De standaard is ook heel goed bedacht, zo te zien staat hij als een... boom :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg leuk gemaakt, mooie vormen!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een heel mooie boom, hij is ook helemaal in evenwicht: prachtige verdeling van zwart en wit, knap gedaan!

    Groetjes, Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Hilde, zou ik het patroon mogen ontvangen? En waar heeft u foam board vandaan gehaald. Ik heb al gegooled maar volgens mij kun je dat alleen online bestellen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, je mag het patroon hebben. Geef je je mail-adres even door? Mijn mail-adres staat bij mijn volledige profiel.
      Het foam heb ik bij Dijkgraaf-Rijsdorp gekocht, in Apeldoorn (dijkgraaf.nl).

      Verwijderen
  8. Beste Hilde, kan ik het patroon van de boom ontvangen? Mvg, Els Callens

    BeantwoordenVerwijderen