Pagina's

zaterdag 25 april 2015

Stevige mandjes haken om waslijn

Af en toe probeer ik mijn voorraad garen wat kleiner te maken (zodat er wat nieuws bij kan...). Dan is het ophaken van zpagetti een hele goede. Ik heb er een aantal mandjes van gemaakt.
Het zijn hele stevige mandjes geworden, omdat ik een waslijn heb ingehaakt. Dat idee vond ik op Pinterest. De waslijn inhaken heb ik op dezelfde manier gedaan als het meenemen van een extra draad bij tapestry haken.
Je ziet er helemaal niks van.
Die waslijn had ik al een tijd liggen, dus ook dat ruimde mooi op.
Ik had nog een leuk stofje liggen voor een rand en aan de binnenkant.
Ik ben er blij mee. Leuk voor haakwerkjes die nog niet af zijn, of voor mooi nieuw garen ;-).

25 opmerkingen:

  1. Echt mooi! En een supertip van die waslijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke mandjes, erg mooi ook met dat stofje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schatjes! En handig die waslijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw! Ontzettend mooi en een TOP idee. Dankjewel voor het delen!!
    Lieve groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Superleuk! En door die kleuren ook lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goeed idee, die ga ik op mijn beurt weer op Pinterest zetten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ze zijn leuk geworden en zeker met dat lieve stofje erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtige mandjes. Slim om ze om een waslijn te haken. Nu zakken ze niet naar beneden, maar blijven mooi rechtop staan.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je mandjes zijn heel erg mooi geworden! Wat een leuk idee om ze te voeren met een vrolijk stofje en daar ook een rand mee te maken.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een gezellige mandjes! Goeie tip om waslijn te gebruiken, die ga ik zeker onthouden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel leuk! Goed idee om waslijn te gebruiken. Fijn weekend! x Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Pretty, pretty, pretty!! ♥ I love the yarn color & fabric. The laundry line is a great idea, thanks for sharing!
    Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Sweet ... erg leuk en fantastische kleuren ook

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Sweet ... erg leuk en fantastische kleuren ook

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat stoer en schattig! Mooie kleuren- en materialencombinatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Dit is super!!!!!!
    Een aanrader om uit te proberen in de wintermaanden,
    Alvast bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dag Hilde,
    Ik heb laatst ook een mandje gehaakt maar was helemaal niet zo stevig. Dus het ideetje van de waslijn lijkt me super, maar met welke nr van haakpen werk je dan? Nog steeds die voor je garen of een grotere?
    Ik heb nog niet zoveel ervaring in het haken, vandaar mijn vraag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoe kleiner de haaknaald, hoe steviger het wordt. Dus ik zou de kleinst mogelijke nemen waarmee het nog lukt (dat haakt dan wel wat zwaarder). Met dikker garen wordt het ook steviger. En ik had waslijn met metaal er in. Dat is nog weer steviger dan een ‘gewone’ waslijn.

      Verwijderen
  18. Hallo Holde heb je bij de bodem ook waslijn meegehaakt of alleen bij de opstaande randen? Groetjes Irma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Irma,
      Ik heb even gekeken. In de bodem heb ik ook de waslijn omhaakt.
      Groet, Hilde

      Verwijderen
  19. Dag Hilde, heb je ook het patroon van het mandje?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat als volgt:
      - haak 6 vasten in een magische ring
      - meerder elke toer 6 vasten, dus 12, 18, 24, etc.
      - als je de bodem groot genoeg vind, meerder je niet meer en haak je de vasten in de achterste lus.

      Verwijderen