Pagina's

woensdag 28 oktober 2015

Papieren vaas haken

Een vaas haken van papier? Dat klinkt gek natuurlijk. Ik heb dan ook niet een echte vaas gehaakt, maar een 'hoes' die er als een vaas uitziet. Maar ik heb wel met papier gehaakt!
Ik heb Fins papiergaren gekocht bij Joke Marsman (via internet; ze staat ook op Kreadoe deze week!). Ik heb twee verschillende diktes gekocht (1.65 en 0.8). De vaas heb ik gemaakt van de dikste (0.8).
Het haakt heel stug, niet echt fijn voor de vingers en handen, maar het lukt wel. Het geeft een mooie stoere look vind ik.
De rozen staan in een petfles van een halve liter. De 'vaas' heb ik daar omheen gezet.
Hij staat bij mij in de vensterbank, samen met andere blauwe spulletjes.

14 opmerkingen:

  1. Het resultaat is erg mooi, al klinkt het niet aantrekkelijk als materiaal :-/
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi zeg! Die stoere look van het materiaal daar hou ik wel van. Lijkt me ook mooi om mandjes van te haken. Ik ben opnieuw geïnspireerd:)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Toen ik de titel las dacht ik meteen huh? Het klinkt inderdaad niet erg logisch, maar het resultaat is heel apart en stoer. Gaaf gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij past goed in mijn interieur. Ik ben gek op (petrol) blauw. Leuk gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ken het materiaal niet. Maar zoals je zegt, een stoer effect, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Origineel! Leuke vorm én uitstraling en zo grappig dat er middenin een Pet-fles zit verstopt :-)
    Knap gedaan!
    Groetjes, Sigrid

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ondanks dat het niet makkelijke haakt, het ziet er fantastisch uit! Staat vast superleuk in je vensterbank!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf. Deze hoes kun je makkelijk meenemen naar het werk. Waterflesje mee en wat bloemetjes. En je werkplek ziet er de hele dag vrolijk uit.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat mooi zeg. Het mag dan niet fijn haken, het resultaat is prachtig. ONze dochters hebben twee tasjes die met papier gehaakt zijn, die tasjes komen uit porto rico, maar leuk om te lezen dat hier ook papier garen te koop is.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuk resultaat geeft dat papier!
    Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je papieren vaas is heel mooi Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen