Pagina's

woensdag 28 mei 2014

Huisjes tapestry haken

Mijn moeder én schoonmoeder waren deze maand jarig, en het was natuurlijk ook nog moederdag. Een goede reden om een kleinigheidje te haken voor bij de 'gewone' kadootjes.
Maar ja, wat maak je dan. Het werden huisjes volgens het patroon van Lisanne van draad en praat.
Een heel leuk patroontje, wat redelijk vlot te maken is. Voor elk huisje moet je wel twee kanten maken, dus voor mij waren het 8 huisjes.
Ze zijn gehaakt met de techniek inhaken (tapestry). In dit filmpje kun je zien hoe dat werkt. Het was mij niet direct duidelijk hoe je de zijkanten netjes maakt. Een tip daarvoor vond ik op little woollie (ongeveer de 9e foto).
Ik vind ze erg leuk geworden. Onze moeders waren er blij mee. Ze begonnen direct te ruiken aan het huisje, maar ik had helaas geen lekker geurtje in huis om er in te doen. Wel een goed idee!

9 opmerkingen:

  1. Ze zijn super mooi geworden! Heel leuk om ze hier te zien. Groetjes Lisanne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk hoor je huisjes! Ik heb er zelf ook één gemaakt, maar dan als applicatie!
    Het tapestry haken is even wennen, maar het resultaat mag er zijn!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De huisjes zijn leuk geworden. Ik had het idee en patroon al op mijn verlanglijstje staan. Nu weet ik zeker dat ik ze ook gauw eens ga haken.
    Dank je voor de links.

    Fijne dag, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg mooi resultaat! Ze zijn ook leuk als tassen- of sleutelhanger. Ook leuk voor als iemand verhuisd is.
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk gemaakt. Ik de k dat ik ze ook maar eens ga maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk! En zeker ook leuk als ze og lekker ruiken ook ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Hilde! Ik vind jou huisjes heel leuk, ik kan mij voorstellen dat jouw moeder en schoonmoeder hier heel blij mee waren! Tapestry haken is helemaal nieuw voor mij, bedankt voor de links, ik ga het zeker eens uitproberen. Tof dat je de weg naar mijn blog hebt gevonden!
    Groetjes, Hilde

    BeantwoordenVerwijderen