Pagina's

woensdag 29 januari 2014

Apache tears haken voor kussen + give away gewonnen

Het kussen is af! In mijn vorige bericht liet ik de vierkantjes voor de ene kant van het kussen zien. Voor de andere kant heb ik een bijzonder patroon gebruikt, de Apache tears.
Dit is een gratis patroon (te vinden op de blog van Sarah London). Het is makkelijk te haken, met vasten en dubbele stokjes. Het geeft een speciaal reliëf effect. Door te variëren met kleuren en de afstand tussen de stokjes, ziet het er weer heel anders uit (zoek maar eens op apache tears crochet op Pinterest). En ook als je het vanaf een andere kant bekijkt, ziet het er anders uit:
Hier omheen heb ik een rand gehaakt, met vasten.
De bloem-vierkantjes heb ik aan elkaar gehaakt met halve vasten (haaknaald door één lus van het ene vierkantje en door één lus van het andere vierkantje). Je krijgt op die manier mooie platte randen.
Het leek mij leuk om een versierde rand om het kussen te maken, zoals de pom-pom-edge of de crocheted-bobble-edging. Maar dat wilde mijn dochter niet, en aangezien het kussen voor haar is...
Nu kan ik dus beginnen met een volgend project, en dat wordt een hele leuke, want ik heb een give away van Wieke van Keulen gewonnen! Ik heb het haak-patroon van de Lots of Dots sjaal gekregen. Een erg mooie sjaal! Het garen hiervoor heb ik inmiddels in huis.
Er zit ook nog een ander projectje in m'n hoofd, wat denk ik wat minder tijd kost om te maken. Het wordt dus nog een verrassing wat ik in m'n volgende bericht zal laten zien...

9 opmerkingen:

  1. Wat mooi!!
    Het lijkt wel gebreid!!
    Ga ik zeker eens uitproberen!!

    Groetjes,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet dat er gaaf! Uit.ga ik ook proberen.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er erg mooi uit! Heb gelijk de foto gepind!

    Gefeliciteerd met het patroon van Wieke, dat gaat vast een mooie sjaal worden!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een prachtig kussen! Daar zal je dochter blij mee zijn.
    Ik vind die apache tears haaksteek erg mooi. Ik val ook wel voor zulke haaksteken.
    Gefeliciteerd met je gewonnen patroon! En nog wel een patroon Wieke! Zij maakt zulke mooie dingen. Succes ermee! We zullen het wel zien.
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Apache tears, ik had er nog nooit van gehoord, tot nu. Wat een mooie en speciale steek. Ik ga mij er (ooit) in verdiepen. Zo leuk als je nieuwe dingen ontdekt op een blog. Vind het een supermooi kussen, de kleuren zijn volledig moi :-)
    Ah en een give away winnen, altijd tof hé

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldig kussen ! Superleuke kleuren en een heel aparte steek !

    BeantwoordenVerwijderen
  7. prachtig kussen en leuke blog heb je, ben gelijk volger geworden ;)

    BeantwoordenVerwijderen