Pagina's

woensdag 31 oktober 2012

Telefoonhoesjes tunisch haken

Sinds kort heb ik een nieuwe telefoon. Daar ben ik natuurlijk zuinig op, dus daar moest een hoesje voor komen. De eerste vond ik qua kleur wat saai. Bovendien bleek de knoop niet heel handig in de handtas, of als je de telefoon op het hoesje wilt leggen. Dus kwam er nog een tweede.


Op de blog van JoyJonne zag ik een tunisch gehaakt hoesje. Dat wilde ik wel eens proberen. Ik  had eerder al iets gelezen over tunisch haken, maar ik had het nog nooit zelf gedaan. Ik heb geen tunische haaknaald, maar ik heb het met een gewone haaknaald gedaan. Dat lukte prima. Hoewel je daar natuurlijk niet hele brede lappen met kunt haken (hoewel, zie het filmpje dat hieronder genoemd wordt).

Op de website Handwerkles staat hier een instructie met foto's en hier een filmpje.


Werkwijze:

  • Een lange lap tunisch haken.
  • Knoopsgat: draai de draad bijvoorbeeld 5x om de naald en sla 5 steken over.
  • Een rand vasten er omheen.
  • Klitteband er op naaien.
  • Zijkanten aan elkaar vastmaken met vasten of halve vasten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten