Pagina's

vrijdag 26 mei 2017

Kleurrijke slinger van omhaakte mottenballen

Toen we vorige zomer op vakantie waren, zag ik in een supermarkt een zakje mottenballen. Mooie houten balletjes. Daar kon ik wel eens wat mee doen dacht ik. Ze lagen tot nu toe in de weg op mijn mand met wolletjes. Nu heb ik er dan eindelijk wat van gemaakt.
Eerst heb ik alle 13 balletjes een vrolijk kleurtje gegeven.
Daarna heb ik op Instagram gevraagd wat ik er van zou kunnen maken. Ik kwam zelf namelijk niet verder dan onderzetter, maar erg praktisch leek me dat niet. Een aantal tips zeiden 'slinger' of 'ketting'. Dat leek me een leuk idee.
Met wat houten kralen en klemmetjes is het een leuke ketting geworden waar je kaartjes aan kunt hangen.
Hij hangt al aan de muur!

6 opmerkingen:

  1. Ziet er leuk uit! Maar zijn het echt mottenballen? En waar heb je ze gekocht. Ik zou ze dan voor de zolder kunnen maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb ze in Frankrijk gekocht... Ik heb even gegoogeld en zo te zien zijn het kamferhouten mottenballen. Hier kun je ze bestellen: https://www.myxlshop.nl/j-s-kamferhouten-mottenballen-25-stuks.html. Verzending duurt even, want ze komen uit China. Ik kon zo snel geen Nederlandse shop vinden.

      Verwijderen
  2. hihihi mottenballen je moet er maar op komen om ze zo te gebruiken een erg leuke vondst.

    Lieve groet,dinah

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mottenballen? Dan denk ik aan die stinkdingen bij mijn oma in haar kledingkast. Maar ik lees in je reactie dat het om speciale houten ballen gaat. Hopelijk ruiken die beter dan die van mijn oma.
    De ketting ziet er vrolijk uit. Handig om zo kaartjes op te kunnen hangen.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Houten mottenballen? Ik ga kijken in Frankrijk deze zomer!
    Heel leuk!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mottenballen! Ik kon me er even geen voorstelling van maken.
    Maar wat je er mee gedaan hebt is erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen