Pagina's

zondag 5 april 2015

Lalylala Lupo haken

Mijn eerste lalylala, lam Lupo! Wat zijn ze mooi hè, de lalylala's van Lydia Tresselt.
Lupo verdient een mooi garen, en wat is er dan makkelijker dan hetzelfde garen als de ontwerpster te gebruiken. Deze (sokken)wol vond ik bij de Wolboetiek. Beide kleuren zijn gemeleerd, hoewel dat bij het witte meer opvalt. Het garen is behoorlijk dun, maar met haaknaald 2,5 ging het haken prima.
De popcorn steek schoot niet zo op, maar het geeft wel een bijzondere, wollige structuur.
Het lukte me niet om kleine pompom's te maken en ik vond het zonde van de wol om het heel vaak te proberen. Ik heb daarom een ander sjaaltje gemaakt, met dezelfde popcorn steek.

Het enige jammere is dat het hoofd niet heel stevig op het lijf staat, hoewel ik de hals flink stevig heb opgevuld. De volgende keer zou ik de hals wat breder maken.

18 opmerkingen:

  1. Wat een dotje! Ik heb het patroon al een hele tijd liggen. Als ik dit zo zie begint het heel erg te kriebelen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi geworden! En helemaal leuk in deze tijd van het jaar!
    Groetjes,
    Akkelien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig! Goed dat je deze wol hebt gebruikt, is er perfect voor.
    Alle Lalylala's hebben een beetje een zwak punt bij de nek. Het geeft ze wel die mooie melancholieke uitstraling.
    Als het stoort, kun je een breder sjaaltje haken/breien en dat als een soort van 'nekkraag' gebruiken.
    Groetjes,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor de tip! Nu staat ze netjes in de vensterbank, dan is het niet zo erg. Mocht er met haar gespeeld gaan worden, dan ga ik er wel wat aan doen.

      Verwijderen
  4. Ja wat zijn ze leuk he? Staat ook nog op mijn verlanglijstje. Die van jou is super gelukt! Ik las ergens een tip om als versteviging in het halsje een stukje closetrol te plaatsen...hoop dat het helpt.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Da's ook een goeie. Dat kan ik eens proberen bij de volgende lalylala.

      Verwijderen
  5. Prachtig is ze geworden. Je hebt idd heel mooi garen gebruikt. Ik heb idd ook een wat breder sjaaltje gebruikt bij de mini lalylala's die ik maakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ooooh, hij is erg mooi geworden! Ik wil hem ook nog eens maken, maar ja.. Er is zo veel wat ik nog wil maken en doen! Zou er ooit een eind aan mijn lijstje komen?

    Fijne Paasmaandag! Groetjes, Vera

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel herkenbaar! Er komt meer bij op mijn wensen lijstje dan er af gaat...

      Verwijderen
  7. Een echt schatje groetjes Marie-Claire

    BeantwoordenVerwijderen
  8. In het echt is ze nog mooier. Die tip van dat closet rolletje is er één om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Supermooi, maar met welke sokkenwol zijn ze gemaakt?
    Mijn wenslijst wordt langeren langer....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb Regia Tweed (wit) en Regia Uni (bruin) gebruikt. Zie voor meer info hier op de lalylala website: http://www.lalylala.com/?port=crochet-pattern-lupo-the-lamb, en dan bij The material...

      Verwijderen