Pagina's

zondag 6 juli 2014

Lusjes aan washandjes haken

Een klein projectje tussendoor. Ik zag op de blog Jorine At Home dat zij een scherpe haaknaald te koop heeft. Daarmee kun je door stof heen prikken, bijvoorbeeld om randjes te haken om een theedoek heen. Ik heb er wat anders mee gedaan.
Bij onze supermarkt kon je sparen voor handdoeken en washandjes. Het onhandige van de washandjes was dat er geen lusjes aan zaten. Dat leek me een leuk klusje voor de scherpe haaknaald, en het lukte inderdaad prima om door de badstof heen te prikken.
Ik heb geprobeerd door twee laagjes vilt te prikken (om bijvoorbeeld een gevuld hart te maken), maar zelfs één laag lukte al niet goed. Daar moest ik heel hard bij duwen, waardoor het vilt niet goed bleef (het was wel goedkoop vilt, ik weet niet of dat uitmaakt). Ik ben benieuwd wat mijn volgende project met deze haaknaald zal zijn. Ik ben niet zo'n 'randjes'-type... Maar hij is natuurlijk ook als gewone haaknaald te gebruiken (1,75 mm).

ps Ik vind het erg leuk dat twee andere dames net als ik mee gaan doen aan de I Love Yarn CAL (zie mijn vorige bericht): Titia van het blog Quadraad en een vriendin van haar. We hebben al heel veel zin om te beginnen, maar moeten nog meer dan een maand of misschien wel twee maanden wachten totdat we het garen uit Zuid-Afrika krijgen. Wordt vervolgd...

2 opmerkingen:

  1. Ik heb de haaknaald hier ook liggen, maar nog niet uitgeprobeerd. Leuk die lusjes aan de washandjes! Zelf haak ik nogal eens randjes aan rokjes/jurkjes voor jongste dochter. Met deze haaknaald gaat dat denk ik nog een stukje gemakkelijker. gr. Hennie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. een goed idee gehaakte lusjes.... Ik heb wel niet zo'n scherpe haaknaald maar wel een paar theedoeken zonder lusjes...De gaatjes maak ik dan wel met een priem.

    BeantwoordenVerwijderen