Pagina's

zondag 5 januari 2014

Tas haken van zpagetti

Al meer dan een half jaar wilde ik een nieuwe tas haken voor mijn sportkleren (mijn oude tas viel namelijk bijna uit elkaar), maar het kwam er steeds niet van. Twee weken vakantie helpt dan wel...
Ik heb gehaakt met Hooked Zpagetti. Dat zag ik een keer liggen bij de V&D voor de helft van de prijs. Het haakt zwaar, maar het gaat dan wel heel snel.
De onderkant heb ik gehaakt met vasten. Beginnen met een rij lossen, terug met vasten, en dan verder gaan aan de andere kant. In de hoeken steeds een steek meerderen.
Aan de rand heb ik een ronde vasten gehaakt in alleen de achterste lus. De rest van de tas is gehaakt met halve stokjes, maar dan met een bijzondere steek waardoor je de horizontale v's krijgt (camel stitch?). Je steekt de haaknaald daarbij niet door de normale lussen, maar in de lus die er achter ligt (met vasten kan dit trouwens ook wel).
Uitleg met een filmpje van deze steek vind je op het blog The Laughing Willow. Margaret van Amber's Creaties heeft hem ook gebruikt bij een paar van haar mutsen. Kijk bijvoorbeeld hier en hier.
De laatste toer (en onder het handvat) heb ik halve vasten gebruikt waarbij je ook weer insteekt in de lus achter de gewone lussen.
Mijn sportspullen passen er netjes in, en het past precies in de fietstas :-).
De oude tas ligt inmiddels in de prullenbak. Morgen met de nieuwe tas naar de gymzaal!

5 opmerkingen:

  1. Het haakt inderdaad wel zwaar, maar het resultaat mag er zijn!
    Zpagetti en ribbon xl zijn wel garens waar ik veel mee werk!
    Veel plezier met je nieuwe tas!

    Groet, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lovely and useful!!
    ~~ Happy 2014! ~~
    Groetjes, Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wowww gave kleur en heerlijk stoer zo een grove steek x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wel zwaar denk ik, zo'n tas van spagetti.... Ik heb er een kussen van, maar vind 't vrij zwaar.. Maar leuk is tie wel!! En nu maar sporten he, en als je dat goed doet merk je niet eens dat je tas zwaar is omdat je gewoon zo veel spiermasse hebt gekweekt..... pfft, zo licht al een veertje, toch? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij is inderdaad zwaar. Als een 'normale' tas zou ik 'm daarom niet gebruiken, maar 1 keer per week kan wel. En vooral op een sportavond inderdaad, als je je spieren wilt trainen!

      Verwijderen