Pagina's

zaterdag 7 december 2013

Sterren vouwen van stroken papier

Meer sterren deze keer, maar dan van papier. Francien blogde er laatst over. Je vouwt ze van stroken papier (zonder lijm). Een aantal heb ik gemaakt van inpakpapier. De ene kant van het papier is wit, waardoor de helft van de ster wit wordt.
Eén van onze kinderen had vorig jaar (ik denk van Sinterklaas) een pakketje gekregen voor zulke sterren, maar het viel niet mee wijs te worden uit de papieren instructies. Maar Francien had een link naar een heel duidelijk filmpje gevonden. Dat filmpje is in het Engels. Angélique wist de link naar een Nederlands filmpje.
Ik ontdekte vorige week dat de Action knutsel-pakketjes verkoopt, waar dit soort stroken papier in zitten. Voor een paar euro heb je dan een heleboel, in kerstkleuren (ze hebben twee kleurstellingen). Deze stroken zijn 1,5 bij ongeveer 60 cm (met 50 cm lukt het ook nog wel). De sterren worden dan zo'n 7 cm groot.
Ik heb het ook geprobeerd met metaalfolie (inpakpapier). Dat geeft een heel mooi effect.
Maar helaas, het papier is te glad, waardoor de ster snel weer uit elkaar viel...

7 opmerkingen:

  1. Wat leuk Hilde.Ik ga het ook eens proberen.
    Heb trouwens al een ster van je patroontje gemaakt erg leuk om te doen.
    Groetjes
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, die van zilverpapier is erg mooi! Jammer dat hij uit elkaar valt, misschien een tipje lijm ertussen? Leuk dat je ze ook gemaakt hebt, groeten Francien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, prachtig geworden! Leuk dat je ook zoveel verschillende papieren hebt uitgeprobeerd! Ik heb er tot nu toe nog steeds maar 1 gemaakt, maar ik ben van plan om toch meer te maken, ik zoek nog even verder naar wat tijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Hilde,
    Ik ben sinds gisterenavond volger geworden van je blog.
    Het is een mooie blog waar ik altijd inspiratie kan opdoen.
    Deze sterren zijn al een mooi voorbeeld voor dingen die ik graag maak :)
    Groetjes Elisa

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je inspiratie vindt op mijn blog. Daar doe ik het voor!

      Verwijderen
  5. De sterren zijn prachtig. Ze zien er best ingewikkeld uit om te maken, Handig om bij andere bloggers de goede uitleg te vinden en de sterren zo te kunnen maken. Daar doen die bloggers het voor.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuke sterren, wij maken ze al 25 jaar. (vroeger met papier uit Denemarken, maar nu zijn ze ook bij Action en bij Kruidvat te krijgen). Overigens hebben wij er in het verleden ook vaak gemaakt met zilverpapier. - uit Denemarken...

    BeantwoordenVerwijderen