Pagina's

maandag 2 december 2013

Kerstboompjes haken

Al een paar keer had ik deze leuke kerstboompjes voorbij zien komen op blogs. Nu heb ik er zelf een paar gemaakt.
Het patroon komt van Crochet Today, en Ellen heeft een vertaling in het Nederlands gemaakt. De kleuren komen niet al te best over zie ik. Dat krijg je als je met dit weer binnen foto's maakt...
De eerste is rood met wit. Bij de Etsy shop myluckynumber9 heb ik knoopjes besteld (na een tip van CreAlyt). O.a. lieve rode/witte/groene sterretjes.
De witte heb ik versierd met kleine zilveren sterretjes.
En de laatste heb ik met vijf kleuren gehaakt. Die heeft geen versiering meer nodig vond ik.
De boompjes zijn 12 cm hoog, groter dan ik had verwacht, maar een mooie afmeting. De hoeveelheid werk viel wat tegen. O.a. omdat ik er steeds twee heb gemaakt en het aan elkaar haken lastig was (vooral aan de randen van de stokjes). Het resultaat is wel mooi stevig.

6 opmerkingen:

  1. Mooie kerstbomen. Leuk dat je ze allemaal anders hebt gemaakt. En ons zo laat zien wat er allemaal mogelijk is.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, ze zijn echt super leuk!! En wat een schattige knoopjes ook!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Supermooi gedaan! De rode en witte zijn mijn favoriet. Heel leuk gedaan met de sterretjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb er zelf ook 3 gemaakt en inderdaad, veel werk maar dan heb je ook wat!
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ze mooi gehaakt en versierd!
    groetjes esther

    BeantwoordenVerwijderen