Pagina's

dinsdag 3 september 2013

Minihondje haken

De vakantie is voorbij, dus wordt het tijd om te laten zien wat ik in de vakantie heb gemaakt (nu alleen nog de tijd zoeken om te fotograferen en bloggen...). Allereerst het hondje.

Voor mijn verjaardag kreeg ik het boekje Minihondjes en -katjes haken. Hier staan veel schattige beestjes in. Ik heb het hondje Shiba Inu gemaakt.
In het boekje staat patronen van meerdere auteurs. Dit hondje is van Yvonne van Gompel.
Het hondje is niet heel mini geworden. Met haaknaald 2 en dunner garen dan Phildar Coton 3 (ik weet het merk niet) is hij 8 cm hoog en 11 cm lang geworden. Ik vond de pootjes na het haken in verhouding behoorlijk groot uitgevallen, maar in elkaar genaaid valt het wel mee.

5 opmerkingen:

  1. Wat is het hondje leuk geworden!!
    Leuk ook zo met de halsband en de staart omhoog.
    Welke ga je nu maken?
    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voorlopig ga ik geen nieuwe hondjes (of poesjes) maken. Ik ben bezig met kater Theo (van Stip & Haak) en met een deken. En daarnaast heb ik nog een heleboel andere dingen die ik wil maken...

      Verwijderen
  2. heb je toevallig een patroon voor een eenhoorn/paardje te haken in het nederlands?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zie mijn reactie op dezelfde vraag bij mijn blog-bericht over de eenhoorn.

      Verwijderen