Pagina's

zaterdag 20 juli 2013

Hanger met bloemen in ringen haken

Hij is af, en mijn ouders hebben hem inmiddels gekregen. Nu kan ik de bloemen-hanger dus laten zien.
Ik heb de hanger gemaakt voor een smal stukje muur in de hal bij mijn ouders. Ik kwam al snel op het idee om meerdere ringen boven elkaar te hangen, met iets gehaakts er in. Eerder liet ik zien wat ik ook gemaakt heb, maar wat het niet is geworden. Twee bloemen zijn er wel in gekomen.
De grote bloem is 15 cm groot. Het patroon staat uitgeschreven op Lindevrouw's web en hier zag ik 'm ook. Ik heb wel wat minder bloembladen gemaakt, en de groepjes iets anders gedaan,  anders werd ie niet plat. En hij heeft wat minder toeren, om 'm te laten passen in de ring.
De kleine bloem is 10 cm groot. Deze zag ik bij Wieke van Keulen. Daar kwam ik er niet helemaal uit, dus heb ik de originele website opgezocht, van de Russische Lena. Het patroon is daar beter te lezen, en er staan meer foto's. Toen lukte het wel, en hij paste precies in de kleine ring.

Pas toen ik bijna klaar was, zag ik dat we deze kleuren ook in de tuin heb staan! Mooie witte hortensia's, vrouwenmantel en gele bloemen.


7 opmerkingen:

  1. Ohhhh, wat heb je dat prachtig gemaakt! Ik ga die even pinnen als dat oké is ;-) Super! Wat vonden je ouders er van?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, heel mooi!! Staat vast heel vrolijk in de hal! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie bloemenhanger. Daar heb je jouw ouders vast heel blij mee gemaakt. Hoe staat het aan hun muur?

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn ouders waren er zeker blij mee. We waren niet bij hun thuis toen ze 't kregen, dus we hebben hem nog niet daar zien hangen. Maar we hebben het uitgeprobeerd op eenzelfde kleur achtergrond en daar stond het prima.

      Verwijderen
  4. ♥♥♥ crisissss ik was aan het googlen....ik ben zelf nl met een grote bezig met een din en zie ik een plaatje ik klikken kom ik hier uit wat mega mega mega mooi wat een kado ♥

    liefs jenneke

    BeantwoordenVerwijderen