Pagina's

donderdag 13 juni 2013

Friese tas haken + award

Mijn eerste opdracht: een fries tasje. Een kennis had dit tasje op mijn blog gezien en wil deze graag aan iemand kado doen.
Ik heb even getwijfeld of ik wel iets wilde maken wat ik al eerder had gemaakt, maar het bleek juist fijn om eens niet hard te hoeven zoeken of nadenken. Gewoon lekker haken.

Het patroon van de tas kun je in dit blogbericht vinden.

En verder:

Ik heb een award gekregen! Dat was een verrassing. Gekregen van Natas Nest, een aantal weken terug al weer. Thanks!
Ik had geen idee wat een award inhoudt. Ik had al wel op een aantal blogs zien staan 'liever geen awards'. Nu ik weet wat de 'regels' zijn, snap ik dat wel. Het is een soort kettingbrief. Ik heb daar vaak aan mee gedaan, maar het werd nooit wat... Maar, ik vind het wel leuk dat ik de award heb gekregen. Toch een stukje waardering.

De regels van de award:
Vertel 11 feiten over jezelf, beantwoord 11 vragen van degene die jou de award heeft gegeven, geef de award aan 11 andere bloggers met minder 200 volgens en stel hen 11 vragen.

Ik ga me niet helemaal aan de regels houden. Ik ga de 11 vragen van Natas beantwoorden en de award doorgeven aan een paar andere blogs. Ik hou mijn blog altijd onpersoonlijk (het gaat me om de werkjes, niet om mij), en daarom vind ik het leuk om wel eens iets over mezelf te vertellen.

1. Van welke kleur hou je niet? Zwart, want dat is zo somber. (Terwijl ik dit opschrijf heb ik een zwart vest aan...)
2. Sjaal of omslagdoek? Sjaal. Daar heb ik er aardig wat van. Omslagdoeken heb ik niet, maar als ik gehaakte omslagdoeken voorbij zie komen op blogs, heb ik wel zin om er één te maken.
3. Wat is je lievelingsgetal? 14. Het huisnummer van het huis waar ik opgegroeid ben.
4. Hou je van glitter? Nee, maar mijn dochter wel.
5. Wat is je favoriete fruit? Kiwi. Die gaat elke dag mee naar mijn werk, samen met een appel.
6. Lees je dagelijks een krant? Nou, lezen... Ik scan de koppen en af en toe lees ik een artikel.
7. Hou je van schoonmaken? Niet echt, maar ik ben wel altijd blij met het eindresultaat van schoonmaken en opruimen.
8. Hou je van groene (kamer)planten of van bloeiende? Ik heb alleen maar groene planten in huis. Onze planten moet het uithouden met veel water en dan een tijd niks. Met bloeiende planten gaat dat al snel mis.
9. Hebben je liever een korte of een lange ketting? Een korte, om het 'blote stukje op te vullen'.
10. Ansichtkaart of kaart met envelop? Geen voorkeur. Ik koop en verstuur ze allebei.
11. Hou je van gezelschapsspellen? Op zich wel, maar het komt er vaak niet van. Het spel wat ik dan wil doen, willen de andere gezinsleden vaak niet, of andersom.

Dan nog de blogs die van mij de award krijgen. Gewoon omdat ik het erg leuk vind deze blogs te volgen (en voor zover ik kon zien hebben deze blogs minder dan 200 volgers en nog niet eerder een award gekregen).

Amber's creaties
CreAlyt
Eigenwijzz
Net's blog
Susanne&So
Wien-art fabrics

Zie het als een complimentje, en voel je vooral niet verplicht om de award-regels te volgen!

8 opmerkingen:

  1. Hai Hilde,
    Lees net jouw ontzettend lieve berichtje op mijn blog. Super dank daarvoor, dat doet mij heel goed!! ik neem de award heel graag in ontvangst en ga mij er nog wat beter in verdiepen.
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Hilde,
    Bedankt voor je lieve berichtje op mijn weblog. Het geeft me altijd een warm gevoel als mensen zeggen dat ze mijn weblog lezen en mijn creaties mooi vinden. En nu zo'n compliment van jou met een award. Ik denk niet dat ik er iets mee doe ( vroeger doorbrak ik kettingbrieven ook altijd :-) ), maar de grote pluim maakt m'n dag al helemaal goed. Thanks.
    Als geboren Friezin hou ik trouwens van je Friese haaksels :-)
    Groetjes, Alyt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super, Hilde, thanks, also for your message :-). Nice to read your answers! No problem about the time, I also need many weeks when I get an award ;-). About your bag above: It's really sweet! Nice design and so cute hearts, I'm sure the recipient will be happy :-). Have a lovely day!
    xxx Nata

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat is jouw tas mooi geworden. Hij is nog beter gelukt dan de eerste. Misschien is dat het voordeel van herhaling.

    Wat een lieve woorden op mijn blog en ook nog een award. Helaas, met kettingbrieven heb ik weinig.
    Aan de andere kant heb ik nu nog een paar inspirerende blogs leren kennen. Ik ga er even over denken hoe ik het positieve van de award kan doorgeven zonder dat het een 'kettingbrief' wordt voor anderen.

    Wel leuk om nu iets meer over jou te weten.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Hilde,

    Eindelijk even tijd om te reageren. Lief dat je aan me dacht tijdens het uitdelen. Graag neem ik je award in ontvangst. Heb even gelezen wat precies de bedoeling is. Alleen even over die vragen zijn het dezelfde vragen die ik moet beantwoorden?

    Groetjes, Antoinette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat betreft de vragen: ik had en heb niet zoveel tijd om leuke nieuwe vragen te bedenken (daarin ben ik niet zo creatief...). Je kunt dus inderdaad dezelfde vragen beantwoorden als die ik beantwoord heb.

      Verwijderen
  6. Hoi Hilde, bedankt voor het complimentje, lief dat je aan mij dacht! Wat een leuke tas heb je gehaakt!
    Tot blogs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nou wat lief!!! Ik zal de 'regels' eens doorlezen, heb geen idee wat het inhoudt hihi

    BeantwoordenVerwijderen